Post Reply 
Øyvinds gvg build (test)
23-12-2006, 13:22 (This post was last modified: 23-12-2006 13:53 by Øyvind.)
Øyvinds gvg build (test)
Aner ikke hvordan jeg setter på attributes, men men:

[Shadow Prison][Dismember][Executioner Strike][Critical chop][Frenzy][Sprint][Healing Signet][Resurrection Signet]

Frenzy, devastating, hammer bash, crushing blow, sprint, deaths charge, healing sig, rez sig.

Crip shot, maaruder shot, savage shot, deabiliting (-10 energy), rez sig, dogde, distract shot, apply poision.

blinding surge, spir pain, power drain, energy burn, rez sig, gale, sig of humility, ward agasint melee.

esurge,eburn,spir pain, shatter enchant, rez chant, blackout, power drain, diversion.

2. monker av det man måtte ønske.
1. flagrunner. Hvis det er ele så skal han ha lght orb eller obsidian og water slowing.
Poenget med denne builden er å spille offansivt. Man skal også draine EN monk, med esurge, 2x eburn, 1x debilitating shot. Dette er for å pushe motstanderen så langt tilbake så mulig, til man får kontroll over flagstand.
Rangeren skal spre poision for å lage pressure, samtidig som man skal draine en monk. Blackout skal brukes på monk nr2, ved en eventulet spike, og for å presse motstanderen. Poenget er å presse motstnaderen bakover, få kontroll over flagstand, DREPE dias flagrunner når han kommer, (crip shotte han først). Spiken foregår ved at man først drainer en monk, så blackouter man nr2 (eller gale), eller bare spiker han. Wardene skal helst pushes fremover, for å presse laget framover. Må vi av en eller annen grunn splitte, så går cripshotten og en warrior (og en monk hvis nødvendig.). Klarer vi å ta flagstanden og pushe dem bakover, så skal flagrunner delta i spiken med det han kan. poision skal ideelt sett spres på så mange som mulig, for derretter å finne et target med low hp, eller at monkene bruker mye energy. Man skal crippe hardt-kitende targets, og flagrunner. Blindinsurge er for warriors og evt. rangers (og dervish uten melandurs). Det er en veldig energyheavy build, så man på passe på å ikke spamme. Savage shot er egentlig for spiken, men kan brukes for å interupte spike skills hos motstanderen etc.

Noen som kan komme med noen tips, ris/ros osv?

Find all posts by this user
Quote this message in a reply
23-12-2006, 16:29 (This post was last modified: 23-12-2006 17:09 by Alek.)
RE: Øyvinds gvg build (test)
[Dash] istedenfor [Sprint] på krigerne, imo. Frenzy spam ftw.
På hammer-krigeren ville jeg hatt [Heavy Blow] og/eller [Fierce Blow], for er ikke mye vits med [Devastating Hammer] når du ikke får brukt Weakness-en til noe uansatt. Damage outputen er heller ikke så stor på den, kun en skill som gir +dmg. Kanskje en av disse:

[Frenzy][Devastating Hammer][Crushing Blow][Fierce Blow][Heavy Blow][Dash][Healing Signet][Resurrection Signet]
Gir veldig mye skade på en combo som kun trenger 7 adrenalin. Heavy Blow-en kommer også akkurat når monken reiser seg opp, om kjører du hele comboen med frenzy. Negative er at nesten hele comboen avhenger av Weakness-en fra Dev. Hammer.

[Flail][Shadow Prison][Hammer Bash][Crushing Blow][Irresistible Blow][Rush][Healing Signet][Resurrection Signet]
Kanskje?

Mesmeren med ward vil nok slite en del med energien, 4 10-energi spells, pluss exhaustion fra Gale som skal brukes ganske ofte og Surge som skal spammes ganske mye. Det er også mange attributes som det skal puttes poeng i, så det blir litt sånn halveis på alt. Warden, som vil vare i 12-14(?) sekunder, vil ikke hjelpe så fantastisk mye, heller putte de poengene i Insp, Dom, Fast Cast og Air Magic for; lengre humility sig , kraftigere SP + diversion (eller noe annet som ward blir bytte med), fortere gale og lengre blind.

So Good, So Right
16-09-2007, 03:18
HVIS du har lyst til å dø, så bruk frenzy, ville heller brukt berserker stance eller noe...
16-09-2007, 03:44
Det er det vi har prot spirit til, er det ikke? Mulig jeg er utdatert og gammeldags her, men det funka da i mine dager. Dessuten vet krigerne når en skal bruke frenzy, hvertfall de jeg pleide å spille med (den gang jeg var ung ja, for ca et år siden :p) I en GvG er det ikke snakk om noen random teams, så alle kjenner sine roller. Derfor kan jeg påstå at ingen bruker frenzy uten en ut-stace klar, som feks sprint. Men det var da fremdeles da jeg var ung, vet ikke hvordan dere nabber ordner gamet jeg.

Air Supply
16-09-2007, 04:21 (This post was last modified: 16-09-2007 04:31 by Valder.)
vital drain Wrote:HVIS du har lyst til å dø, så bruk frenzy, ville heller brukt berserker stance eller noe...

Kanskje få litt meir erfaring om pvp før du komenterer? ser ingen grunn til å ikkje bruke frenzy, berserker stance er derimot et dårlig alternativ.

hvis du vil bruke b-surge er kanskje ein ele et bedre valg imo, ellers kan du vel kjøre illusion mesmer med noe anti-melee hexes og migraine eller noe i den dur.

Glem ikke slagene du fikk av din mor da du ingenting galt hadde gjort
16-09-2007, 04:48
kall meg en spade, men i mine glansdager var det relativt lett å dodge en "arrow" og det er vel ikke blitt noe særlig vanskligere med tiden er det vel? Så cripshotter er jeg egentlig veldig skeptisk til så lenge en ikke spill 1000+ da der alle nubsa står stille.

Surge er jeg personlig stor fan av, men av erfaring funker ikke det så bra som det i teorien burde.. Blackout er jo også fint, i teorien. Det er jo litt halvveis stress å spille, så en burde finn en med god erfaring som har godt samspill med laget for å blackoute samtidig som laget spiker, noe som ikke alltid er like lett når alle skriker på vt...

mitt syn; skal en være offansive er ikke wards tingen. Kanskje kjøre en surger i stedet for en warder eller no, men hva vet vel jeg i denne nye gw-verden? Surge er jo tett pro og offansivt, mens wards er tett nabb og defansivt. Men igjen så er det lenge siden jeg spilte dette sist, og har bare halvveis taktikken igjen, så ta det jeg skriver med en klype salt..

Snakkes

Air Supply
16-09-2007, 10:43
Hvis du mener at berserker stance hører hjemme på en eller annen skillbar et sted i PvP, har du fremdeles en god del å lære.

Det er ikke sånn at folk klarer å dodge arrows hele tiden, spesielt når man ikke nødvendigvis trenger å stå på max range hele tiden. Ellers så har jo interrupts 1/4s travel time på max recurve range. Så cripshot eier fremdeles tryne.

Og Energy Surge har ganske nylig funnet en plass i meta igjen. I tillegg er de fleste lag pakket fullt med passivt defense av typen, Aegis, Para shouts/chants, etc. I tillegg har vel 80% av lagene en SoD med GoLE nå.

GvG pisser lengre enn HA.
16-09-2007, 14:32 (This post was last modified: 16-09-2007 14:41 by Rydier.)
Har spilt en variant av den hammer-krigeren en del, etter min erfaring funker det fett med flail istedet for frenzy der. (ettersom du bruker Crushing som andre slag, da kan du flaile etter Dev, og ha nok adren til en followup etter crushing) Dash er vital som speedboost om du bruker flail da, og siste skillslotten er egentlig litt avhengig av hva teamet trenger, har hatt alt fra Bull's Strike til Death's Charge til Disrupting Daggers på den. Høres kanskje fristende ut med en 2nd knockdown, men i min erfaring blir det veldig "one trick wonder", ender opp med å gjøre veldig lite annet enn å spike innimellom istedet for å ha et skill du kan bruke avhengig av kampens gang. Devastating og Hammer bash burde uansett aldri tas med på samme bar...

Ang. dodging av arrows, har det blitt mye mer vanlig for rangers å spille mer offensivt, dvs. holde seg i en range der det er nærmest umulig å dodge arrows etter at natural stride kom i Nightfall... (Ville seff brukt den på ranger istedet for dodge, btw)
16-09-2007, 14:37
Jepp er mye [flail] hos hammer warriors som jeg har sett i det siste.

Rush eller Dash er ganske grei cancel stance for Flail, for du vil slite enn del med farten etter flail :p

Level 20 w/mo
06-10-2007, 16:29
23-12-2006 15:29
16-09-2007 02:18

06-10-2007, 19:16
Hva var poenget med det?

l
               e
06-10-2007, 19:54
han sikter vel til at tråden er gammel

Glem ikke slagene du fikk av din mor da du ingenting galt hadde gjort
06-10-2007, 20:06
Ja, men han poster jo selv 2 uker etter forrige post kom.

l
               e
06-10-2007, 20:11
fan, sorry Oln, har ikke vært på forumet på en stund, så den stod som oppdatert hos meg. (selv om jeg trodde jeg var på for ikke så lenge siden?)

Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)