Siden jeg kjeder meg, tenkte jeg at kunne starte en liten politikk tråd.
Jeg må jo nesten åpne med å spørre hva dere synes om sammenslåingen av AKP og RV? Selv synes jeg det er storartet, da det sikkert øker omslutningen over sperregrensa :)
Hvor melder jeg meg inn i Unge Høyre?
Tror ikke RV/AKP får noe særlig å si på Tinget uansett, de kommer alltid til å være et knøttlite parti, og kan bare drømme om å komme i regjering..
I love those commi bastards.
Tror ikke partier som fremdeles tror på revolusjon bør henge sammen med RV, ærlig talt. Det partiet trenger ikke akkurat å bli mer radikalt...
Sencured: Gjør deg selv en tjeneste og hold deg unna ungdomspartier. I beste fall er de latterlige og i verste fall driver de med hjernevasking.
moynar Wrote:Tror ikke partier som fremdeles tror på revolusjon bør henge sammen med RV, ærlig talt. Det partiet trenger ikke akkurat å bli mer radikalt...
Sencured: Gjør deg selv en tjeneste og hold deg unna ungdomspartier. I beste fall er de latterlige og i verste fall driver de med hjernevasking.
Seriøst word ass.
moynar Wrote:Sencured: Gjør deg selv en tjeneste og hold deg unna ungdomspartier. I beste fall er de latterlige og i verste fall driver de med hjernevasking.
Det at jeg nevnte Unge Høyre var bare ment som en post som skulle være litt mer blå enn Eirik sin. Ser ikke helt vitsen med å melde seg inn i et ungdomsparti med mindre man virkelig vil bli noe innenfor politikk. Hjernevasking? Nei, langt ifra, det hørtes bare latterlig ut.
Huff og huff. Dere er litt teite altså. (Jeg er foresten veldig god til å argumentere). Men jeg mener helt seriøst at det er ett klasseskille i Norge, og at det bør bli mer eller mindre fjernet. Regjeringen nå klarer ikke å bli kvitt det, og den forige har ikke klart. Altså trengs det noe nytt noe. Og jeg ser ikke noe galt i mer sosialisme i Norge.
Klasseskille? Nai? Er jo ikke det.
Og isåfall, hva er galt med det ?
Ikke vær så kvinnfolk og preik om velferdsdritet ditt a Eirik =D
98% av norges befolkning mener det, i alle fall i følge rød ungdom :P Og 50 og noe mener at klasseinndelingen går etter penger.
Og ja Daniel, det er klasseskille. For å gjøre det klart:
Datterene til han rike rederen, kan man vel si tilhører en annen klasse enn sønnen til mannen som jobber på kebab sjappa?
Ja, fordi dritmange i Norge er relativt ferske innvandrere, som ikke har hatt sjans til å integrere seg mer enn de har gjort på så kort tid.
Noen vil alltid ha mer penger enn andre, og det sier seg selv at huset deres er større enn andres. Ser fortsatt ikke problemet med dette.
Eirik Wrote:Og ja Daniel, det er klasseskille. For å gjøre det klart:
Datterene til han rike rederen, kan man vel si tilhører en annen klasse enn sønnen til mannen som jobber på kebab sjappa?
Men begge får det de trenger for å leve og begge kan ende opp med å ta høyere utdanning og har dermed full klassemobilitet. Noen av norges beste skoler er offentlige (universiteter osv). Å kalle det et klasseskille synes jeg er litt drøyt med tanke på den historiske bakgrunnen til ordet, men det er definitivt litt forskjell.
Ja, her bestemmer man faen meg selv hva det skal bli av en. Det at bomser som ikke gjør leksene sine ender opp med å kjøre Lada til kommunejobben sin, er bare fortjent.
Det er veldig få som blir født inn i klasser i Norge. Vil du bli ingeniør eller lege med god lønn, så BLIR DU ingeniør eller lege med god lønn (grunn- videregående skole er gratis for alle). Punktum. Og ja, det er et "klasseskille" i Norge i dag, men det er ikke noe problem, og om du sammenligner de nederste "klassene" med resten av verden, kommer de meget godt ut av det. Det at det er ei litt skjev lønnsfordeling er med på å unngå at økonomien stagnerer, noe som gir arbeidsplasser til alle.
Arbeidsplasser. "Arbeid til alle" vet jeg er et av punktene som ihvertfall SU sloss for. Det er NEGATIV arbeidsledighet i Norge. Vi mangler arbeidere. Dette kompenerer vi for med innvandring. De som ikke har jobb i dag, er enten fysisk/psykisk hemmet, eller så vil de ikke jobbe. Det er veldig, veldig få som faktisk ønsker seg jobb, men som ikke finner.
Men hva med årene frem til du blir ferdig utdannet da?
Skal Ola ha en dårligere barndom enn deg fordi din familie er bedre stelt? Skal han straffes?
Sencured, vi mangler arbeidere i noen yrker, og har for mange i noen. Og uansett hvor få "veldig, veldig få" (har du tall foresten? Tall er kos :P) er de "veldig, veldig få" noen "veldig, veldig få" for mange.
Og selvfølgelig, ingen mener at alle skal være prikk like, men at alle skal ha de samme mulighetene. Men det er jo mye kritikk verdi i rød ungdom/SU også. Å si nei til militær fordi det kun brukes "til imperialistisk arbeid" eller hva det nå står i programmet til "Det Nye Partiet" er jo rent idioti. Eller at man skal gjøre det vanskelige å opprette privatskoler, er også teit. Men forsåvidt mener jeg at det er teit at fattige folk skal betale mindre skatt i prosent enn rike folk, alle bør betale like mye i skatt (i prosent selvfølgelig). Hvis ikke straffer man folk som har arbeidet hardt for å tjene ekstra penger, og det blir jo feil. Blir som å si: Du skaper arbeidsplasser, deg liker vi ikke!
Quote:Klasseskille? Nai? Er jo ikke det.
Hilsen rank 6+.
Haha.
Nei, det finnes ikke tall over antall trygdesnyltere. Hvem innrømmer vel at de er det, Eirik?
Eirik, hvordan definerer du fattigdom, og hvordan mener du den skal løses her til lands?
Føyer til at jeg ikke er imot sosialistisk tankegang, men jeg mener at sosialisme ikke har noe å gjøre her hjemme i norsk politikk, men sosialisme hører hjemme i underutviklede land med totaliære, kurrupte ledere (jeg har forsåvidt ingenting imot at disse fjernes med makt, alle hater dem inntil den dagen USA invaderer dem, da får de offerstatus og USA blir stemplet som overgriperen). Men i et så velutviklet, rikt land som Norge vil det ikke funke.
Rydier: haha:D
Så alle som ikke får jobb er trygdesnyltere? GG.
Jeg har ikke en definisjon på fattigdom. Jeg vil vel si at du er fattig når du ikke kan gjøre som du vil, innenfør rimelighetens grenser.
Føyer til at jeg ikke er imot kapitalistisk tankegang, og at jeg mener at det har noe å gjøre i norsk politikk, og at kapitalisme hører hjemme i underviklende land med totalitære, korrupte ledere (Jeg har forsåvidt ingenting imot at disse fjernes med makt, så lenge det går minimalt utover sivilbefolkning, og man lar mennesker i landet selv bestemme hvordan de vil ha det etterpå, så fort som mulig. Men liker ikke at et land kan invadere ett annet land uten at FN godkjenner det først, uten at det får følger for det landet. Hørte jeg handelsboykott (sp?)?, men hater at landet får offerstatus, og ikke sivilbefolkningen). Men i ett så velutviklet, rikt land som Norge vil det nok fungere best med den gyldne middelvei, og da mener jeg det trengs en dose mer sosialisme.
Og foresten: Rydier: Haha x)