Og dermed har jeg æren av å si at GWNorge.org er åpnet. Den største forandringen er vel uten tvil skinnet, eller den grafiske formgivningen om du vil.
Samtidig er det ett galleri oppe og går, selv om det ikke er helt ferdig enda. Lenker er ikke oppe og går, men søk er oppe og går.
Ellers sier jeg vel bare: slakt og gi kritikk på det nye designet
her.
Og endelig kan jeg si at jeg har bidratt sånn ca like mye som oln på forumet også. Yay me!
Dritbra skin :)
Endelig ser det ut som en ekte side.
Lekkert!
Bra jobba, folks!
Bra laget eirik :)
Liker skinnet
Må legge til at Oln har også vært med på dette, credits til han og ^^
Sant sant. Oln har gjordt veldig mye med tanke på at han ikke kunne HTML eller CSS for tre dager siden :)
Liker den nye designen, myyye bedre en den gamle uoversiktlige. GJ!
Ånei, fytterakkern. Ser ut som et takras i Vista. Alt er klistret opp i venstre halvdel og kontrastene er grimme. Utnytter heller ikke muligheten for 1280 x 1024 pixel skjerm.
Hvis man har antydning til fargeblindhet må dette være vanskelig å lese.
Screenshot ultima thule?
Eirik Wrote:Sant sant. Oln har gjordt veldig mye med tanke på at han ikke kunne HTML eller CSS for tre dager siden :)
Eh, jeg kunne faktisk en del fra før av eirik.
Løste problemet med konstrasten med å gå ned i brightness. Lå på 98% , så det var nok årsaken til at det løt litt sammen og ble litt grøtete. Det menneskelige øye har større problemer med å justere seg til små sterkt lyse partier i mørk bakgrunn enn omvendt. Når det gjelder bruk av røde bokstaver på mørk bakgrunn, så må dere kanskje tenke på at folk med fargeblindhet kanskje har problemer med å lese det. Hvis noen plages, så regner jeg med at de sier i fra.
Nå det gjelder skjermoppløsning, så virker det som om dere har lagt dere på 17 tommers standard, på 19 tommers lcd skjermer utnyttes kun 2/3 av skjermen, på jobben kun 1/2, oppløsningen der er 1900 et eller annet, husker ikke helt.
Se også kommentarene mine på meldinger til moderatorene om interefens
Enig i at hvitt på svart ble litt vondt for øyet (mitt ihvertfall...), hadde det vært mulig med litt offwhite skrift eller noe sånt? Syntes i likhet med Ultima det er litt irriterende at postene har en satt horisontal størrelse, ser ganske merkelig ut på 19" LCD...
Bildegalleriet fungerer iofs fint, men en grense på en MB per person holder jo så vidt til et screenshot converta til JPG om man ikke setter på kraftig komprimering... Også litt kronglete å finne ut hvor man sletter bilder igjen (Under "my gallery" på toppen, isteden for det mer logiske stedet "Sort my pictures"). Generelt vil jeg si at de menylinjene på toppen av galleriet bør fikses litt med, om det er noen logikk bak arrangeringen av linkene på dem, er ikke jeg mann nok til å finne den ihvertfall.
Ellers veldig bra, ser ut som "Post ikon"-smileyene kunne ha godt av litt mer hvitfarge-fjerning though, ihvertfall på "Skriv svar"-siden. Og er det bare meg, eller mangler ikonet for "Gå til første uleste post"-knappen?
Galleriet er for øyeblikket bare en default-installasjon. Skal finpusse på det framover.
Venligst hold spørsmål om skinnet i den andre tråden.
Jeg tar det enkelt:
Jeg lager ett skin etterhvert som blir med hvit bakgrunn. Lager også en uten fix width, men det kan bli litt bugget. Smileyen har jeg ikke giddet å fikse enda, hopp til nyeste uleste post mangler ja. Hvitt på svart er faktisk det som gir best lesbarhet på skjerm, men slitsomt. Vi kan teste litt fremover, men vet det er veldig tungt ja, spesielt om du ikke har god AA på skriften.
Og foresten, om det ser voldatt i en elller anna obskur windows vista browser, er det bittelitt carebear, men bare litt. Det skulle vel være det viktigste.
ultima thule Wrote:Når det gjelder bruk av røde bokstaver på mørk bakgrunn, så må dere kanskje tenke på at folk med fargeblindhet kanskje har problemer med å lese det. Hvis noen plages, så regner jeg med at de sier i fra.
Har du en veldig dårlig skjerm, eller mente du orange? For fargen er knall orange, og ikke rød, kan være greit å vite.
Jeg ser det som orange. Har en kollega på jobben som ville ha problemer med å lese denne fargen, han ville kalt fargen grågrønn, men han har en veldig sjelden form for fargeblindhet.
Derfor ligger også det andre skinnet mulig å velge, med tanke på at det blir så godt som umulig å velge en farge blanding som fungerer perfekt for alle type øyne. Men kom gjerne med forslag, så kan vi prøve med andre farger :)
Liker det og fortsett med det.
Bra jobba Eirik
Kanskje dere skulle dimma den her textarea-field'en litt. Kritthvit mot svart er litt pain, det og.. *myse*
Som dere ser, de eldre legger merke på dette xD
Husk at det er mulig å velge default skin også. Det er svart på hvitt.