Guild Wars Norge

Full Version: Trenger litt hjelp med HTML
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Nå har jeg prøvd å bare lage en liten side for å prøve HTML.
Men når jeg fortsetter, får jeg mange "programmer/filer/mapper", kall det hva du vil, som er bare en "fil". Når jeg prøver å åpne den med word(office), kommer bare en kode opp.

Har hørt at mange snakker om HTML, så hvordan fårstår jeg/får frem dette?

Takker for svar.
Forstår ikke helt hva du snakker om... Hvordan laget du denne siden, og kan du gi oss eksempler på koden? HTML pleier man å skrive i andre programmer enn Word, siden den genererer stygg kode som neppe vil virke sikkelig i de fleste nettlesere.
Skjønte ikke hva som var problemet ditt i det hele tatt.
Du sier du har prøvd å lage en side til testing, men jeg ser ikke sammenhengen mellom at du har prøvd å lage en side og at du får opp "programmer/filer/mapper/" når du "fortsetter". (Fortsetter med hva forresten? o.O)
HTML lager ikke programmer, filer eller mapper. HTML er koder i én fil som har .html-ending på filnavnet.

Til det siste spørsmålet ditt, om hvordan du kan forstå HTML, så vil jeg råde deg til å lese denne siden.

Men hadde vært så utrolig mye lettere å hjelpe deg om du forklarte deg bedre.
html> <body>
<script>
function show_processing(){
parent.load_page('/cgi-auth/membership/diskSpace');
}
show_processing();
</script>
</body>
</html>

Det er eksempel på en kode. Hvordan åpner jeg dem(hvis det går ann), hvis ikke, hva skal jeg gjøre med den?
Du åpner ikke kodene. Du lagrer dem i en HTML-fil. (.html)
Og jeg foreslår at du holder deg unna script til du kan grunnleggende HTML. Les linken jeg ga deg. ;)
Altså, råd nummer en:
http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html
last ned, og skriv koden din i den.
Råd nummer to: http://www.htmldog.com. Lær deg HTML derifra, samtidig som du lærer CSS.
Råd nummer tre: lagre filene dine som filnavnher.html
Men jeg klarer ikke å lagre filene som .html, når jeg skal lage, er det bare disse jeg kan velge mellom(se vedlegg):

EDIT:Fant det ut, jeg hvet, jeg er hjelpesløs xD
Web Source Code.Eventuelt kan du bare skrive <filnavn>.html med All files (*.*) valgt.
Reference URL's