det er sikkert mange som husker meg fra
http://www.gwnorge.net og her er jeg igjen :P
men på ungdoms skolen er det mulig het for og få lært spansk? Har litt lyst til og lære det:P er et litt fønni språk xD (begynner på ungdomskolen til høst)
ha en fortsatt god jul og et godt nytt år
mvh. siberiaN
Har ikke den muligheten på vår skole, men er sikkert noen som har det.
EDIT: Den skolen jeg gikk på xD
Mange ungd skoler der man kan lære seg spansk tror eg, men du må høre med hver enkelt skole ka de har å tilby. Men det er i følge mange et vanskelig språk, på ungd skolen hvor jeg gikk, så joinet alle spansk fordi de ble lovet (noe som seff var fake) sydentur for å snakke spansk, men alle leavet etter første året fordi det ble alt for stressende, og de fleste lå på 1-2.
Spansk er dritvanskelig om du ikke er begavet i språkveien... gå for engelsk fordypning. det var gøy på den tiden jeg gikk på ungdomsskole.
Hvis du ikke velger spansk, hvertfall ikke velg fransk.
Fransk er _ille_.
Nesten alle hos oss frosvant når det første året var ferdig.
Så aldri velg fransk.
Ikke velg spansk. Velg heller englesk fordypning. Jeg valgte spamnsk først men jeg kjønte ikke en dritt utenom hvordan man spør om hva noen heter. på niende bytta jeg til engelsk fordypning og det e rmye morsommere + kulere lærer for meg da. [spansk lærern var homo og üüüber femi, han het per-styver og var gift med pablo]
Esso Wrote:Hvis du ikke velger spansk, hvertfall ikke velg fransk.
Fransk er _ille_.
Så aldri velg fransk.
Hvis du ikke velger Spansk, velg fransk.
Fransk er lett.
Nesten ingen forsvant etter det første året, faktisk fler kom.
Så velg fransk.
Har hørt mange klage på at fransk er "vanskelig", men det er ikke det. Fransk har kansje litt vanskelig uttale på noen ord, men skriftlig er kjempelett. Det er mange ord som er nesten like eller like de norske orda.
Phoenix Wrote:Esso Wrote:Hvis du ikke velger spansk, hvertfall ikke velg fransk.
Fransk er _ille_.
Så aldri velg fransk.
Fransk er lett.
Så velg fransk.
Har hørt mange klage på at fransk er "vanskelig", men det er ikke det. Fransk har kansje litt vanskelig uttale på noen ord, men skriftlig er kjempelett. Det er mange ord som er nesten like eller like de norske orda.
Du må være et språkgeni.
Eller er jeg det motsatte..:rolleyes:
Phoenix Wrote:Esso Wrote:Hvis du ikke velger spansk, hvertfall ikke velg fransk.
Fransk er _ille_.
Så aldri velg fransk.
Fransk er lett.
Så velg fransk.
Når bror min kommer hjem fra lan senere i dag så kan jeg jo høre med han da :P
Men hvis jeg får lært fransk på raufoss ungdomskole så tror jeg at jeg går for det! men har lyst til og lære begge deler da!!! :P
Fransk er ikke lett xD
Hadde det i 3 år, fikk 5 i skriftlig og muntlig alle åra, og nå 3 år etter kan jeg ingenting=P bare noen ord her og der.
Trur det fort blir sånn med mange. At de bare har fransk, tysk, spansk på ungdomsskolen også glemmer man det med en gang. På de 3 åra du har språk så rekker du ikke å lære det bra nok.
Jeg angrer på jeg ikke tok engelsk fordypning. Det er nok noe man har mer bruk for seinere, og som man ikke glemmer så lett.
Messiah Wrote:*
Trur det fort blir sånn med mange. At de bare har fransk, tysk, spansk på ungdomsskolen også glemmer man det med en gang. På de 3 åra du har språk så rekker du ikke å lære det bra nok.
*
Ikke på de 2 åra på videregående heller.
Phoenix: Hvor lenge har du hatt fransk?
moynar Wrote:Phoenix: Hvor lenge har du hatt fransk?
Har hatt det i 1,5 år nå og har fått 6'er i skriftlig og 5'er i muntlig på alle karakterkortene.
Jeg synes ikke det er noe vanskelig. det er i hvsartfall ikke vanskelig enda.
Spørs jo kor idiot / lett bestikkelig læreren er det.
Dessuten er det litt tynne argumenter å si det at "på min skole så stikker alle fra franskklassen, så ikke ta det".
Imo, får du mer en 5 i et språk, så enten cheater eller smisker du. Så enkelt er det.
Phoenix Wrote:moynar Wrote:Phoenix: Hvor lenge har du hatt fransk?
Har hatt det i 1,5 år nå og har fått 6'er i skriftlig og 5'er i muntlig på alle karakterkortene.
Jeg synes ikke det er noe vanskelig. det er i hvsartfall ikke vanskelig enda.
Hvis dette er snakk om ungdomsskoolefransk så var det vel det jeg gjetta når du sa at at du synes det var kjempelett fordi ordene lignet på norsk. Du skjønner, fransk de første årene går inn for å lære deg ordene som ligger tett opp til norsk med vilje. Det blir verre etter vært, og selv om noen fikser språket skal det godt gjøres å finne mer enn to-tre elever som ikke hater faget etter fem år.
Jeg hadde fransk i fem år, forresten. Vil ikke anbefale folk å ta fransk med mindre de vet de har bruk for det, ta heller tysk el. hvor karakternivået blir litt høyere hvis man først må ha et ekstra språkfag.
moynar Wrote:Jeg hadde fransk i fem år, forresten. Je m'appelle Olav et j'ai 13 ans.
Hvordan kan du ha hatt fransk i fem år når du er 13 år gammel? Hadde du fransk på barneskolen?
Quote:Imo, får du mer en 5 i et språk, så enten cheater eller smisker du. Så enkelt er det.
Asså! Jeg kan ikke no fransk og fikk 5 i alle år. Jeg smiska eller cheata aldri =P
MEN! Lærern vår var litt merkelig, for hver gang vi hadde prøve så fikk de fleste 1-4, men så hadde vi alltid prøvene to ganger og da hadde vi jo fasit. Dermed var det alltid 5-6 på prøve nr 2. ^^
eg har 6 i engelsk, men eg smisker og cheater aldri :P halvt skotsk, så engelsk karakterene er 100% home made ;) heh, men vi hadde en stygg tysker som tysk lærer, med den krok nesen, og gikk aldri med bh (hun var sikkert 50-60) faen hun ga 1ere til alle i klassen henners fordi de hadde gjort sitt beste, (andre lærere mente at elevene fortjente mye bedre enn 1, men hun krevde 1ere) dette førte til at sikkert alle tysk elevene bytta til fransk xD) bestikke henne? ikke fan, da klikka hun :P
Phoenix Wrote:moynar Wrote:Jeg hadde fransk i fem år, forresten. Je m'appelle Olav et j'ai 13 ans.
Hvordan kan du ha hatt fransk i fem år når du er 13 år gammel? Hadde du fransk på barneskolen?
Nei, den setningen er bare mine totale franskkunskaper.