Morfiril Wrote:Tror eg venter litt med Wii eg, kjøpte nettopp ny sofa... henter den i morgen :D Snart er hjemmekinoen komplett, mangler bare Wii og heftig anlegg. Klarer meg med 5.1 pc høytalere for tiden.
HD TV har du vel og? Har store planer å kjøpe det etter jeg er ferdig her. In that case, har du anbefalinger?
Lag et mørkerom og kjøp deg en høyoppløselig projektor og lerret. Kjempedigg
Hva er egentlig en HD-Ready tv?
Azeroth Wrote:Hva er egentlig en HD-Ready tv?
High Definition Television (HD) uses the latest technology to bring clearer and sharper television pictures to your home. HD services are already on-air in some parts of the world and they are about to be launched in the UK.
http://www.hdready.org.uk/
EDIT:
Gammelt LINK jeg fant men anyway, du får kjøpt den overalt.
Så vi får rett og slett bedre bilde? er det kommet det da eller?
synes hd-tv'er ser så dyre ut.
Jeg synes du generelt får mer for pengene ved å kjøpe en projektor enn en HD-TV. Eneste drawback er at du må ha et mørkt rom for å bruke den når sola skinner på lerretet.
Eplefisk Wrote:Jeg synes du generelt får mer for pengene ved å kjøpe en projektor enn en HD-TV. Eneste drawback er at du må ha et mørkt rom for å bruke den når sola skinner på lerretet.
Den er ganske sur for pungen da :/
Det virkelig store drawbacket er støy, og pæreskifting.
I tillegg har du ulemper som treg oppstart, trenger ekstern tuner og at den bør henges opp (mer kostnader).
Denne
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328967 koster 9.995,- og har oppløsning på 1280 x 720 noe som er det samme som 720p eller det nest beste av HD. 1080p>720p>1080i>720i> p står for progresive scan, i står for interlaced. Det betyr at 1080p har 1080 "ekte" linjer vertikalt, 1080i har egentlig 540 "ekte" linjer, men dobler antallet ved å kopiere de linjene den har 2 ganger så oppløsningen er 1080 vertikalt, men kun har 540 linjer med "ordentlig" informasjon. 720p er helt fint for å se på HD-film imo.
Japp. Det med støy kan du jo fikse ved å kjøpe en litt dyrere en da. Har en sony VPL-VW100 i stua her og den hører du nesten ikke. 1920x1080 oppløsning. Smooth sailing med andre ord.
Uten at jeg har link, så mener jeg å huske at HD-Tv signaler skulle bli så klare at det ble som når du kjører en dvd på tven, i stedet for tv-kanaler.
HD-TV er vel strengt tatt bedre enn DVD, sånn kvalitetsmessig sett, er det ikke?
Øyvind Wrote:Uten at jeg har link, så mener jeg å huske at HD-Tv signaler skulle bli så klare at det ble som når du kjører en dvd på tven, i stedet for tv-kanaler.
Edit: HDTV-signaler sendes gjerne i 1080i som er veldig mye bedre enn vanlige digitale TV-signaler og DVD som sendes i 576p\576i i Norge.
![[Image: 700pxcommonvideoresolutny8.th.png]](http://img165.imageshack.us/img165/4649/700pxcommonvideoresolutny8.th.png)
Ja? Hva med den? Det er den vi har i taket. Fin fin projektor. Stillegående og vanvittig fint bilde.
eyh!
Hvor anbefalt er prosjektor akkurat nå, nu som HD er kommet? Ble litt keen på det nå, er jo mange som eier det til hjemmebruk nu for tiden.
Hva er de negative/minus sider med prosjektor?
Fant ut at lyspære som sitter inni prosjektoren koster minimum 2000kr på komplett.no = litt surt, men trenger ikke å skifte den så ofte heldigvis.
Lerret du har Morfiril ser ut som har fått meget dårlig karakterer i følge de som har kjøpt det. (Leste produktanmeldelser) anyway, lerret er minste problemet, tar litt plass men whatever.
Når skal du skaffe deg Wii 'a Nagina?
Arashi Wrote:Når skal du skaffe deg Wii 'a Nagina?
Ganske snart, må først bli ferdig med militæret, og etter det blir det vel Wii på meg xD
Noen spill å anbefale, er ikke så veldig opptatert nu for tiden.
Medlem på wii-fan.net? Ganske grei side for Nintendo Wii njubs, hater alle medlemmer da men whatever.