Guild Wars Norge

Full Version: Christian Guild Church [CGC]
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Jeg konfirmerte meg i kirken pga pengene. Satt og spillte gameboy og hørte på musikk på alle gudstjenestene. Hva tenker du om det Nokk-ettelleranna

adawen

Hadde du fått mindre penger om du konfirmerte deg borgerlig? Hvorfor konfirmere seg i det heletatt, sier nå jeg..
Mora mi ga meg eit ultimatum: konfirmer deg i kirka eller glem alt som heiter selskap, penger osv.

Siden eg trengte endel peng i øyeblikket var valget enkelt, men det er synd at foreldre tvinger barna sine inn i ting barna ikkje har hatt mulighet til å gjere seg opp si eiga meining om.

I motsetning til Mikael fulgte eg med på alt som blei sagt under konfirmasjonstida og for ca. 1 1/2 år sia bestemte eg meg for å ta imot Guds ord gjennom kristendommen.

I dag har eg ingen problemer med å sei "Jesus er herre".

Så da syns eg det er ufattelig dårlig av deg å kunne sei noko sånt som " Jeg forstår at det er vanskelig for mennesker uten Den Hellige Ånds innsikt å se disse tingene, da man får ett par ekstra åndelige briller å se/tenke med som kun han gir. "

eller

"Håper dette gjør litt klarere for ikke kristne å forstå noe av hva det går i."

Hvis det er denne holdninga du vil bruke til å få fleire til å omfavne Guds ord kan du bare holde deg langt borte fra dette forumet, du er en skam for dagens kristne!
Er ikke døpt eller konfimert. Men utdannelsen min har jeg tatt på kirsten høgskole, mange greie folk og noen uten bakkekontakt.
At folk konfimerer seg for pengene er teit, mange konfimerer seg pga press fra mor\far kanskje?!?

adawen

Jeg konfirmerte meg kun for penger. Og jeg meldte meg ut av kirka kort tid etter konfirmasjonen.

Teit? Ja. Men sånn var det nå bare.

Jeg syns nesten det er verre med sånne som er høytidsreligiøse. De flokker til kirkene i jula, påska og lignende høytider. Teit.

Når jeg blir mamma, skal ungene hverken døpes eller konfirmeres. Det skal de få avgjøre selv.
Nei nei nei, har aldri noensinne tenkt eller ønsket å uttale meg negativt on noen. Plz ikke gjør dette vanskelig, jeg prøver bare å være informativ på beste måte, men jeg har ingen teologisk bakgrunn og er heller ikke noe flink å ordlegge meg. Tilgi meg hvis dette har blitt oppfattet negativt, en av de tingene som gjør det vanskelig er at begrepet kristen oppfattes på forskjellig måte. I den karismatiske kristenbevegelse som jeg tilhører, er en kristen ikke en som tror på Gud og går på møter alene. Men en som er 'født på ny' eller frelst som det heter. Dette er ingen propaganda, kun at jeg ikke er vant med å ha slike diskusjoner.

Nok en gang tilgi meg hvis jeg virker påståelig, det er langt fra min tankegang.

Vi slutter denne teologiske delen og fokuserer heller på det vi er enige om. GW er er kempekjekt spill å spille, vi kan være venner på tvers av kultur forskjeller i virkeligheten så hvorfor ikke også i GW. Håper å være sammen med dere i PvE, elsker å hange out i Pre Searing. Vi snakkes kanskje i spillet? :D

PS: Takk til Infrakx og adawen for å få denne tråden ned på jorden.

Fred
Nokkien
Du er tilgitt Nokkien

No er eg forøvrig ikkje kristen, men det du sa tidligere kan oppfattes veldig negativt av mange og eg håper du forstår det.

Angående den guilden din så må eg si meg enig med Vancha, det ser ut som et friskt påfunn, men prøv å gjør det litt mindre høytidelig, eg er sikker på at reglene ikkje er like strenge blandt medlemmene som de ser ut på papiret.

Da eg er motstander av dei fleste formene for religion er ikkje Christian Guild Church eit alternativ for meg, men du får ha lykke til :D
Profilen vår vil selvfølgelig være under kontinuerlig evaluering, foreløpig er medlemmene fornøyd med det vi har. Ta en av de andre kristne gruppene som er mye mer profesjonell og ikke minst suksessfull, de har en vel så klar kristen profil og det er ingen tvil om deres mål for sin guild. Jeg skulle ønske for vår guild at vi hadde samme selvtillit og troverdighet, men jeg tror det kommer etterhvert som alliansen vokser og ikke minst modner:

http://wiki.guildwars.com/wiki/Guild:Chr...nary_Force

adawen

Jeg trodde vi var ferdig med bitchinga nå..
ja kristen er jo som de fleste snille og greie (kanskje litt for snille men men)
Det er bare de som overdriver som f.eks jehovas vitner som er plagsomme.
får ikke no særlig intrykk av at disse folka er slike.
synes det er kosligt når de kommer på døren og snakker om dagens moralske forfall.
Greit, folkens:

1: Nokkien har lov til å rekruttere til en kristen guild.
2: Nokkien har ikke lov til å være nedlatende i noe så sensetivt som religion/livssyn.
3: Gjett hva: Dere har heller ikke lov til å være nedlatende med henhold til religion/livssyn.
4: Satanisme kan dere diskutere i en egen tråd om ett par strakser
5: Hold dere til topic: Altså spørsmål om guilden eller lignende, ikke konfirmasjon eller andre ting som har med kristendom å gjøre, lag en egen tråd for det.

kthxbye.
Christian Guild Church har skiftet adresse til:

http://cgc.2truth.com eller http://cgc.ulmb.com/index.php

alliance hjemmeside: http://wwjd-alliance.com/default.aspx

Velkommen innom for en titt eller prat på vår egen ventrilo server.
Vår allianse er nå på over 200 medlemmer og guilden over 40 medlemmer.
Vi ønsker medlemmer fra hele verden velkommen.
Eirik Wrote:Greit, folkens:
2: Nokkien har ikke lov til å være nedlatende i noe så sensetivt som religion/livssyn.
3: Gjett hva: Dere har heller ikke lov til å være nedlatende med henhold til religion/livssyn.
kthxbye.

hvorfor i helvete skal vi slike regler har? tro/religion burde ikke være en sikkerhetssone, og jeg skjønner ikke at det ikke er lov å være nedlatende mot religion/livvsyn når alt annet er lov å være nedlatende mot
Har dette startet igjen..

Er med jeg..
Crea Wrote:
Eirik Wrote:Greit, folkens:
kthxbye.

hvorfor i helvete skal vi slike regler har? tro/religion burde ikke være en sikkerhetssone, og jeg skjønner ikke at det ikke er lov å være nedlatende mot religion/livvsyn når alt annet er lov å være nedlatende mot
Fordi jeg sier det =)

Og hold dere på topic, lag heller en annen tråd om du føler for å diskutere ting :-)

adawen

Kan dere diskutere religion i en non-rekrutteringstråd? Takk.
Pages: 1 2
Reference URL's